Aug 8, 2008

Novel Bulan September

Penulis: Siti Rozilah
Penerbit: KakiNovel
Harga: RM19.00
Harga Ahli: RM15.00 (termasuk kos penghantaran)

***^***

Blurb:

TEMAN, sesungguhnya aku cuba untuk menjadi terbaik di sampingmu. Tapi Camelia, entah kenapa kau tak pernah menyukaiku. Tak pernah menilai kehadiranku di sisimu sebagai seorang sahabat. Walau puas aku berusaha untuk memenangi hatimu. Walau puas aku bersabar dengan karenahmu. Segala apa yang aku miliki, kau cuba merampasnya dari tanganku.

TEMAN, tidak cukupkah derita yang kau taburkan setelah berjaya merampasa Iman Daniel dari tanganku? Tidak cukupkah segala yang kau lakukan untuk melukakan hatiku?

DAN, tatkala aku sedang cuba menggapai bahagia dengan cinta baruku, kau tiba lagi dengan selaut dendammu. Kau tega mengirai-ngirai maruahku di hadapan seluruh ahli keluargamu. Kau tidak mahu melihat aku bahagia.

TEMAN, kenapa kau sering menuding jari tatkala kau gagal mendakap kebahagiaan? Kenapa kau sering menyalahkan orang lain sedangkan kau tak pernah menilai dirimu sendiri?

AKU memohon padamu duhai teman, biarkanlah aku sendiri. Biarlah aku susuri sisa-sisa hidup ini dengan secebis ketenangan. Adakah terlalu sukar untuk kau mengerti...

0 comments: