Mar 15, 2010

Terbaharu daripada NB Kara

Salam semua,

"Cinta itu seperti masakan yang ada macam-macam rasa"
Ramai yang fikir cinta datang semula jadi. Cukup kalau kita mencintai seseorang dan orang itu mencintai kita. Ada pula orang rasa cinta memerlukan petua dan harus diikuti supaya orang yang bercinta tidak kecewa.

Bagi Adriana, cinta itu seperti resipi. Perlu diikuti dengan peraturan tertentu dan cinta itu akan menjadi seronok dan sesedap resipi yang sering dicubanya.

Namun selepas berkahwin Adriana barus edar cinta dan resipi itu sebenarnya tidak sama. Resipi boleh diubah sesuka hati oleh yang menciptanya. Tetapi cinta memerlukan dua orang yang berlainan jiwa dan rasa bekerjasama.

Pelbagai dugaan rumah tangga menyedarkan Adriana persamaan resipi masakan dan resipi rumah tangga hanyalah satu... iaitu kesabaran.

* * * * *


SEKALUNG TAHNIAH buat adindaku Iejay. Gambar kulitnya memang menyelerakan! agak-agak sesiapa yang beli novel ini di Pesta Buku nanti dapat tak cupcake seperti yang tertera di kulit novel ini??? ahaks

*blurb dicopy-paste dari >sini

1 comments:

Mhnizam said...

Daripada review novel ni nampak menarik untuk dibaca.Rasanya mahu juga membaca novel kerana sudah lama tak membeli novel.