Oct 8, 2009

Pesta Buku & Penulisan 2009


Sukacita ingin kami hebahkan bahawa UIAM akan menganjurkan Pesta Buku dan Penulisan 2009 bersempena dengan Pesta Konvokesyen ke-25 UIAM pada 9-11 oktober 2009.

Butiran program adalah seperti berikut:

Program : Pesta Buku & Penulisan 2009
Tarikh : 9-11 Oktober 2009
Tempat : KAED Gallery, Kuliyah Arkitek dan Senibina UIAM


Dengan itu, kami mengalu-alukan seluruh warga Malaysia bagi memeriahkan lagi aktiviti yang telah disediakan. Untuk makluman semua, tiada bayaran masuk dikenakan untuk pesta buku. Pelbagai gerai jualan buku daripada pelbagai penerbit akan hadir dan juga pelbagai pertandingan bakal diadakan seperti deklamasi sajak, pertandingan bercerita dan sebagainya. Hadiah yang menarik bakal menanti pemenang yang bertuah.

Juga diadakan Seminar Sehari Penulisan Buku Popular bersama mentor penulis bestseller. Seminar ini buat julung-julung kalinya diadakan bersempena dengan Pesta Buku dan Penulisan 2009. Ia diadakan seiring dengan Pesta Konvokesyen Universiti Islam Antarabangsa Malaysia 2009.

Ia diadakan berdasarkan butiran berikut :

* Tarikh : 10 Oktober 2009
* Tempat : KAED Auditorium, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia


Akademi Penulis akan berkongsi maklumat bagaimana hendak menghasilkan sebuah karya popular yang mampu menjadi karya terlaris dalam pasaran. Seminar ini akan dikendalikan oleh dua orang jurulatih berpengalaman iaitu En. Fauzul Na’im Ishak, Pengurus Besar Penerbitan Kumpulan PTS merangkap jurulatih utama Akademi penulis dan saudara Zamri Mohamad, jurulatih kanan di Akademi Penulis.

Pengisian yang akan diberikan adalah :
* Motivasi Penulis : 5P : Formula Menjadi Penulis Bestseller
* Bagaimana Menjaga Hak Cipta dan Hak Penulis
* Teknik Penulisan Berkuasa Tinggi : KJ Metode
* Bagaimana Memasarkan Buku Cara Berkesan

Jangan lepaskan peluang untuk menyertai seminar yang julung-julung kali diadakan ini. Bagi yang berminat boleh langsung menghubungi saudara Abdul Qahhar di talian 013 628 8614 ataupun 03 4149 2560 ataupun emailkan kepada latihan@akademipenulis.com. Bertindak sekarang!!

Sebarang pertanyaan berkenaan dengan Pesta Buku dan Penulisan 2009, semuanya dialu-alukan untuk menghubungi:

Saudara Mohd Helmi b. Md Suhaimi, H/P: 012-3052143
email : helmisuhaimi@gmail.com
Facebook : Helmi Suhaimi
Pesta Buku dan Penulisan 2009
Pengarah Program Pesta Buku dan Penulisan 2009

[Sumber Petikan daripada ->sini<-]

0 comments: