Jul 22, 2009

Buletin Khas Pesta-pesta Buku daripada Jemari Seni

Salam dari Bangi,

Hari ini Kak Nila hanya ingin menghebahkan yang Pesta Buku Selangor 2009 sudah di ambang pintu. Pesta ini bermula mulai Jumaat 24 Julai sehinggalah Isnin, 3 Ogos nanti.

Inilah penulis yang bakal singgah untuk sesi ramah-tamah dan tandatangan tu. Harap-harap mereka diberi afiat dan diberi waktu yang terluang untuk singgah ke Shah Alam.

Kak Nila letakkan jadual ‘singgahan’ penulis di sini ya...



Di Pesta Buku Selangor nanti jangan pula terkejut ya melihat ada banyak buku yang kita beri potongan yang menggiurkan J Memang harga durian runtuh habis.

Yalah semua buku diberi potongan daripada 20, 25 dan 30 peratus. Inilah masanya mengumpul koleksi buku-buku daripada penulis lain, yang selama ini adik-adik masih teragak-agak hendak beli. Bacalah Jemari Seni, itu slogan kita kali ini... ahaks. Seronoknya kalau adik-adik ada keberanian untuk membaca naskhah yang lebih berat yang sarat dengan informasi. Otak juga memerlukan ‘senaman’ dan membaca buku Jemari Seni bagaikan adik-adik memasuki gim untuk memperkasa minda insya-Allah.... ala-ala senaman otaklah. Yalah terbitan Jemari Seni ini, hanyalah jauhari sahaja yang dapat mengenal manikam kan. Wah, bukan main lagi Kak Nila kali ini...!

Bagi ibu-ibu dan abah-abah pula, bila lagi ya nak belikan siri Adiwarna yang hanya akan dijual dengan harga RM9 setiap sebuah. Oh ya, sekiranya dibeli tiga buah, akan diberi pula hadiah sehelai baju-T.

+Yang belum ada anak-anak sekitar 9 hingga 14 tahun, macam mana, Kak Nila?
- Boleh aja beli pada anak-anak buah, kan! Anak-anak sahabat, hadiah untuk hari jadi anak jiran tetangga.


Kenapa potongan JS kali ini, murah sakan?
Urus setia pesta buku memang menggalakkan penerbit dan pempamer memberi potongan istimewa sebagai galakan membaca. Untuk itu sewa gerainya lebih murah lagi berbanding tahun lalu, supaya pempamer tidak terbeban. Mereka juga mengharapkan pengunjung sekali ganda dari tahun lepas. Tahun lalu sahaja 220 000 telah berkunjung ke pesta buku yang kedua ramainya selepas Pesta Buku Antarabangsa KL.



Oh ya, Jemari Seni ada buku baharu khusus untuk Pesta Buku Selangor ini. Buku kompilasi daripada tiga penulis... Syud, Hlovate dan Noor Suraya. Buku untuk keluaran Ogos ini sengaja kami jual awal, untuk memeriahkan pesta buku kali ini. Untuk itu terimalah PELANGI.



Buku PELANGI boleh juga didapati di E-FEST UIA di Dewan CAC, mulai Khamis (23 Julai) ini... pada peminat Hlovate dan Syud... jangan lepaskan peluang untuk menikmati, harga runtuh... diskaun RM5 untuk buku panas-panas daripada kilang tu. Mereka yang sekitar Gombak boleh aja singgah membeli di situ. Selain buku, Kak Nila nampak ada juga baju-baju ala-ala butik di situ, Kak Ajah sudah membeli-belah baju hari raya untuk puterinya, hari Ahad yang lalu. Ewah, bukan main ya... belum mula menjual buku hari tu, dia sudah berbelanja ya!

No. gerai Jemari Seni di EFEST UIA: B15

Oh ya, di Shah Alam nanti, Jemari Seni mengambil dua gerai, sebuah untuk menjual buku, sebelahnya pula menjual lukisan, ala-ala galeri. Jadi pada sesiapa yang tidak tahu untuk membeli apa-apa hadiah untuk farewell, wedding, house warming dan lain-lain acara dan peristiwa boleh sahaja memilih di situ. Lukisannya asli dari Tanah Jawa. Galeri lukisan itulah tempat kami menempah sebahagian lukisan untuk dibuat kulit buku Jemari Seni selama ini!

No. gerai Jemari Seni di PKNS Shah Alam: C18 & C19

Okeylah adik-adik yang manis, Kak Nila dan Kak Ajah... serta konco-konco akan tunggu di sana ya...

Okey Kak Nila titipkan sebuah pantun ya...

Dari jauh ke permatang,
Tetak tangan papan kemudi;
Dari jauh kami datang,
Mendengar tuan yang baik budi.


p/s: macamlah jauh Bangi tu dengan Shah Alam kan?

- Kak NiLA -


* * * *

[Disalin daripada buletin Jemari Seni Publishing]

0 comments: