Sep 26, 2011

A&N : Cabaran 50 Buku : (35) Buku Conteng2


Buku Conteng² (Edisi Pertama)
Fadhli Hamdan

ISBN: -
Penerbit: www.contengconteng.com
Tarikh Terbit: -
Halaman: ~ 54
Harga: RM 25

~ Rasaku… ~

Seni itu subjektif. Kreativiti pula sesuatu yang unik. Dengan hanya bermodalkan kertas sticky note yang berwarna-warni, contengan menggunakan pensil dan pen biasa mampu menghasilkan sesuatu yang unik. Semuanya nampak indah di mataku. Sungguh. Contengannya nampak raw dan ori. Ada masanya ada kesan lipatan lagi. Kagum. Ya, aku kagum dengan kreativiti pelukis/penulis ini.

Contengannya kisah biasa-biasa saja. Menjurus kepada cerita semasa di zaman sekolah rendah dan menengah. Comel. Kisah-kisah yang dekat di hati. Serius. Ketika menyelak halamannya satu per satu, memori lama juga bagai dibuka satu per satu. Kelakar pula bila mengingatkannya. Yalah, teringatkan kisah di hari pertama melangkah ke sekolah. Hm, kenangan!

Ini memang hanya kisah Fadhli Hamdan. Kisah ketika bergelar kanak-kanak, masa sekolah, cerita keluarga, kisah hidup seketul daging bergerak seekor kucing [Kucing The Cat], dan kisah Shiela *wink*.

Tetapi menyelak kisahnya, bagaikan menyelak kisah yang dah aku tinggalkan bertahun-tahun lamanya *eceh*. Sungguhlah tiada apa yang lebih indah daripada mengintai kenangan lama. Memori itu indah walau ada hati yang tercalar. Betul kan?

Tunggu bedah siasatku bagi Edisi Kedua pula ngee~

Happy reading (^-<)
Airina

0 comments: