Nov 17, 2011

A&N : Cabaran 50 Buku : (41) Kitab Terfaktab

Kitab Terfaktab. Definisi Cinta #1
Aqram, Penulis.Sahaja, Mr.K, Elena Reeney, Amoi, Lord Zara, TheBentPencil, BraderLeplep, Bukan Penggoda, Cob Nobbler, Shahirah Khairudin, Hellioz, Ulii Azman

ISBN: -
Penerbit: Lejen Press
Tarikh Terbit: Edisi Pertama Cetakan Terakhir 2011
Halaman: ~ 114
Harga: RM 20

~ Rasaku… ~

Kalau kau takde makwe atau pakwe. Maknanya kau memang power! [page 112]

Tersengih-sengih sendirian ketika aku meneliti petikan ayat di atas. Power tang mana tu? hik3 lalala5 :P

Well at last, kitab cinta yang dinanti-nanti ini menjengah pasaran. Tak sangka pula aku berkesempatan membacanya. Credit to Ajib :))

Ini rangkuman kisah-kisah cinta daripada 15 orang penulis tegar blog terfaktab. Disampaikan dengan santai tetapi masih ada isinya. Terselit juga komik-komik yang buat aku ketawa. Cubaan yang sangat kreatif.

Daripada kisah putus cinta, baru nak bercinta dan sebagainya telah dikongsikan di dalam kitab ini. Ada juga pengalaman bercinta yang dirungkaikan. Dan kebanyakan kisahnya pernah dibaca di laman mereka sebelum ini.

Aku tak tahu apa definisi orang tentang cinta. Bagiku cinta itu sesuatu yang luhur, hasil daripada hati yang sangat dalam. Ia datang bersama dengan rasa sakit, kecewa dan luka. Mungkin ada orang boleh jatuh cinta sampai 4-8 kali, tetapi ia tetap cinta. Orang yang jatuh cinta saja yang tahu kenapa boleh terjatuh cinta banyak kali begitu :P

Jujurnya aku rasa masih ada yang belum dikeluarkan oleh geng terfaktab ini. Mungkin kerana ini adalah edisi pengenalan. Jadi tak boleh la nak cerita semua kan?

Mungkinkah akan ada edisi kedua, ketiga dan seterusnya? Mari kita nantikan.

Kenal diri sendiri setulus-tulusnya, sebelum mengundang orang lain untuk mengenali diri kita [page 112]

Happy reading (^-<)
---
Airina

0 comments: