Nov 17, 2011

A&N : Cabaran 50 Buku : (42) Terlanjur Mencintaimu

Terlanjur Mencintaimu
Syamnuriezmil

ISBN: 9789670246000
Penerbit: KaryaSeni Enterprise
Tarikh Terbit: Mac 2011
Halaman: 441
Harga: RM18

~ Rasaku… ~

Dah lama rasanya aku tak membaca kisah cinta-kahwin yang ditetapkan oleh keluarga ini. Selalunya asyik cerita kahwin paksa je kih5 :P

Kali ini kerana wasiat, dua insan yang tak pernah ada rasa cinta ini perlu berkahwin. Johan Iskandar yang ketika itu sedang enak berkasih dengan Intan terpaksa memilih Tengku Hanis sebagai isteri. Lagipun bukan hanya kerana wasiat, tetapi Johan begitu terdesak ingin mengetahui apa yang berlaku di antara ayah dan datuknya sehingga mereka keluar daripada STH sehelai sepinggang.

Mengahwini Tengku Hanis bukan kerana cinta tetapi menjadi suami Tengku Hanis amat membahagiakan. Walau mungkin hanya dia yang bertepuk sebelah tangan, tetapi dia tetap rasa bahagia. Bagai dilambung-lambung ke langit.

Tengku Hanis bukannya menidakkan kehadiran Johan Iskandar cuma entah mengapa hatinya sedikit keras. Bukan tidak terasa akan kasih sayang yang dicurahkan, malah hatinya sudah lama bergelora. Menyembunyikan rasa sayang yang mula bercambah dalam hati.

Wasiat yang ditinggalkan oleh nenda ada masa luput. Syaratnya Tengku Hanis dan Johan perlu mempunyai anak dalam masa 2 tahun. Seandainya itu tidak ditepati, segala harta peninggalan nendanya akan diserahkan kepada anak-anak yatim. Jadi berjayakah Johan Iskandar melumpuhkan kubu pertahanan hati Tengku Hanis? Mari kita saksikan dalam novel comel ini :D

Cerita ini disampaikan dengan mudah. Sangat teratur daripada satu babak ke satu babak, itu yang aku suka. Juga tiada konflik yang memeningkan kepala. Simple. Jadi anda akan hanya meniti rasa-rasa indah orang yang baru belajar bercinta.

Selamat jatuh cinta!

Happy reading (^-<)
---
Airina

0 comments: