Nov 30, 2011

NieSaa : Cabaran 50 Buku : (03) Kalimah Jiwa

Kalimah Jiwa Oleh Haiza Najwa

Terbitan : Alaf 21
ISBN : 9789831244258
Tahun Terbitan : 2009
Harga & Muka Surat : RM 19.90, 507 m/s

‘Aku Menanti Janjimu Di Tengah Lautan Resah’

Kalimah Jiwa merupakan novel yang telah lama berada di rak buku NieSaa. Selama ini, NieSaa sangkakan naskah ini kurang menarik. Namun, tekaan NieSaa amat meleset sekali sehinggakan apabila NieSaa mula membuka helaian pertama novel ini, sukar untuk NieSaa lepaskannya.

Novel ini mengisahkan Ifliany yang di benci ayah kandungnya sendiri kerana menyangkakan dia adalah anak yang tidak sah taraf apabila ibunya dirogol. Ayahnya sering mencari peluang untuk memperkosanya. Tetapi Ifliany bijak menyelamatkan diri.

Sehinggalah Ifliany berjaya ke menara gading dan bertemu dengan Fahren yang di harap dapat mengubah kehidupannya. Ifliany mengahwini Fahren kerana cinta dan terjerat dengan manusia yang bertopengkan syaitan itu. Fahren merupakan bapak ayam dan melacurkan Ifliany, isterinya sendiri.

Ifliany dikurung dalam sebuah banglo milik Fahren dan diarahkan melayan para pelanggan dari golongan politik dan korporat dengan bayaran RM 25 ribu untuk satu malam. Namun, Ifliany bijak memanipulasikan keadaan dan sentiasa berdoa supaya dia dapat keluar dari tempat yang penuh dosa itu. Sehingga malam yang ke 1001, Ifliany dilanggan oleh sepupu Fahren sendiri, Naqlis seorang peguam ternama. Naqlis sebenarnya mahu membongkar kerja kotor Fahren. Ifliany diselamatkan.

Namun, untuk memberi Fahren menerima ganjaran yang setimpal bukan perkara yang mudah, Ifliany seorang pelacur suci, selama 1001 malam dia dikurung dan dilanggan tanpa disentuh, Fahren hanya dipenjara dalam tempoh yang singkat dan bersumpah akan membalas dendam terhadap Ifliany dan Naqlis.


Luv,
NieSaa

0 comments: