Aug 2, 2011

AMAL : Cabaran 50 Buku (13) : 25 Cerpen ‘Best’Remaja


Tajuk buku : 25 Cerpen ‘Best’ Remaja
Terbitan : Buku Prima
Muka Surat : 320
Koleksi Cerpen Pilihan Majalah Remaja.

Ulasan Buku

Buku terbitan ‘Buku Prima’ ini mengandungi 25 cerpen pilihan yang terbaik daripada koleksi cerpen-cerpen majalah remaja. Kesemua cerpen yang dipaparkan ini bertemakan persahabatan dan percintaan dan ia sangat sesuai bagi remaja. Buku ini juga sangat sesuai bagi mereka yang baru mengenal novel.

Cerpen-cerpen yang menjadi pilihan merupakan cerpen yang tersangat menarik dan mampu membuatkan pembaca berpuas hati apabila membacanya. Semua cerpen pilihan ini mempunyai jalan cerita yang berbeza dan pembaca pasti merasa pelbagai perasaan, ada jalan cerita yang sedih dan mencuit hati. Pembaca pasti tidak menyesal memiliki buku ini. Penulis-penulis 25 cerpen yang terdapat dalam buku ini antaranya terdiri daripada penulis yang diminati oleh saya seperti cerpen “Keranamu Masyitah”, “Jawapan Kasih”, “Indah Sekuntum Teratai”, serta cerpen bertajuk “Kemaafan” ditulis oleh Fizer Ismail. Selain Fizer Ismail ada juga karya daripada penulis-penulis lain yang tidak kurang hebatnya seperti karya daripada Hani Hamsyari iaitu “Mendamba Sakinah”. Begitu juga hasil karya daripada Nor Juhaida Ahmad iaitu “Harga Sebuah Kemaafan”.

Terima Kasih kepada Buku Prima kerana menerbitkan buku koleksi cerpen. Cerita-cerita yang terdapat dalam buku ini merupakan cerita-cerita santai. Buku begini memang sangat dinantikan oleh peminat-peminat buku.

Kulit Belakang

25 Cerpen ‘Best’ Remaja merupakan koleksi terbaik daripada Majalah Remaja. Cerpen-cerpen terpilih ini merupakan cerpen ter’hot’ bertemakan cinta dan persahabatan. Gaya penceritaan yang santai dan mencuit hati ini sesuai dengan konsep ‘inspirasi remaja kini’ khas untuk para remaja.

Ruangan cerpen Majalah Remaja sememangnya mendapat sambutan hangat di kalangan pembaca. Dari itu, Buku Prima mengambil peluang dengan kerjasama Majalah Remaja membawakan koleksi cerita-cerita pendek lagi menarik ini untuk santapan anda.

Jadi, kepada anda, jangan ketinggalan memiliki buku intimewa ini sama ada untuk diri sendii ataupun hadiah kepada seseorang.

---
Nur Amalina

0 comments: