Oct 20, 2011

KK: Cabaran 50 Buku: (34) Impikan Mentari


Judul: Impikan Mentari
Pengarang: Shahzy Hana
Penerbit: Jemari Seni
Muka surat: 398 halaman
ISBN: 978-967-5118-55-5
Harga: RM 18.00 (Sem. M’sia) / RM 21.00 (S&S)

Kata kulit buku:

Pernahkah anda mengalami rasa sedih seperti Izzati? Saat hati dilambung rasa bahagia melalui hari-hari indah, tiba-tiba Izzati ‘dihidangkan’ dengan babak bakal suaminya bermukah dengan adiknya sendiri?

Tunang yang amat dicintai dan mengakui amat mencintainya, telah membelah hatinya... nipis-nipis; berdarah parah, tidak mungkin sembuh. Lalu bagaimana kalau anda sendiri mengalami keadaan itu. Sedalam manakah luka anda? Masih percayakah anda pada insan bernama lelaki?

Izzati juga seperti anda, hilang keyakinan diri untuk jatuh cinta dan bercinta lagi.

Namun hatinya yang beku, cair jua dengan gigihnya Ikhman mengetuk hatinya. Hatinya yang berbunga kembali mekar di jenjang pelamin bersama Ikhman. Namun takdir rupa-rupanya masih mahu mengujinya. Ketika bunga-bunga bahagia kembali mewangi, dia disahkan menghidap sakit di ambang maut. Kuatkah dia untuk bergelut melawan sel-sel darah putih yang rakus menelan darah merahnya dan berjuang untuk terus hidup bahagia bersama suami tersayang?

SHAHZY HANA menulis tentang luka, cinta dan kuatnya hati seorang perempuan. Mampukah anda jadi setabah Izzati yang tak pernah jemu-jemu untuk Impikan Mentari?

Kata KK:

Sinopsis di kulit buku jelas menerangkan segala plot cerita ini. Dugaan datang bertimpa-timpa. Kalau lihat dari muka saya hampir patah hati. Suram. Bimbang kisah ini berakhir dengan sedih. Cuma, mungkin pengolahan kadang-kadang meleret sampai saya penat menunggu apa yang terjadi. Konflik antara adik-beradik juga tidak melukakan dan tidak berpanjangan malah selesai dengan baik.

Apa yang boleh saya kata saya memang IMPIKAN MENTARI diakhir buku ini!

---
Khaulah Khalid

0 comments: