Jul 22, 2011

A&N : Cabaran 50 Buku : (28) Catatan Nizam Sani


Catatan Nizam Sani
Nizam Sani

ISBN: -
Penerbit: DuBook Press
Tarikh Terbit: 2011
Halaman: ~ 45
Harga: RM 10

~ Rasaku… ~

Ini bukan novel panjang berjela ia cuma catatan sang penulis blog. Catatannya ringkas namun isinya padat. Cukup dengan dua ke tiga baris, maknanya sudah dapat dikesan. Ada sinis, gembira, bahagia dan duka. Pendek kata catatan penulis cukup seadanya. Tidak terlalu melebih-lebih membuatkan aku senang duduk membacanya dan sedar-sedar sudah tiba ke halaman terakhir. Kebetulan catatannya hanya sebanyak 45 halaman, memang sesuai sekali untuk mereka yang malas membaca.

Catatan daripada blogger lelaki ini lebih berkisar tentang kehidupannya. Dengan penyakit lupa yang di tahap kronik, kisah dia dan isterinya; Intan juga hal-hal berkaitan kerjanya. Disampaikan dengan mudah tetapi ada masanya menyengat. Seperti di di halaman 43 [Setan Punya Kerja], buat aku terfikir. Mengantuk itu salah siapa? Sendiri? Atau memang setan punya kerja? kih5 :P

Dek kerana ia catatan di alam maya sebelum berpindah ke bahan bercetak, mungkin ejaannya tidak dititikberatkan. Baiklah sekali lagi aku tutup mata. Ini BukuBlog atau dikenali juga dengan blook [blog + book] yang kedua aku baca, terima kasih la Ajib sebab kasi aku pinjam lagi hehe2

Walaupun kamu boroi serta buruk paras rupa,
isteri kamu tetap sudi berpegangan tangan di pasaraya [page 25]

Ps: Ini juga review paling pendek pernah aku tulis memandangkan isinya juga hanya mencakupi 45 muka surat hik3 lalala5 :P

Happy reading (^-<)
---
Airina

0 comments: