Jul 15, 2011

AMAL : Cabaran 50 Buku (10) : Magnet Cinta


Tajuk Buku : Magnet Cinta
Penulis : Zamri Mohamad
Terbitan : PTS Millennia Sdn. Bhd
Muka Surat : 146


Ulasan Buku

‘Magnet Cinta’ hasil tulisan Zamri Mohamad sangat sesuai bagi mereka yang sedang dilamun cinta. Selain itu, ia juga sesuai bagi pasangan suami isteri yang mahu menyemarakkan lagi rasa cinta antara satu sama lain. Zamri Mohamad memberi beberapa tips yang boleh diamalkan oleh pembaca untuk lebih mengenali dan memahami pasangan masing-masing. Selain tips-tips yang dikongsikan bersama pembaca, penulis juga berkongsi pengalaman-pengalaman pasangan yang boleh dijadikan contoh dan teladan untuk diikuti seperti kisah Rasulullah s.a.w dan isterinya Khadijah yang begitu setia di sisi Nabi s.a.w samaada dalam keaadaan susah mahupun senang. Bukan itu sahaja, penulis juga menyelitkan kata-kata perangsang atau motivasi cinta yang dapat menyemarakkan lagi rasa cinta dalam diri pencinta.

Buku terbitan PTS ini membimbing pembaca mencapai cinta sejati. Pembaca dapat mempelajari cara mengatasi masalah-masalah yang memang tidak lari daripada setiap pasangan yang bercinta. Penulis membuat susunan mengikut bab-bab dan tajuk-tajuk kecil yang sangat menarik diikuti dengan kata-kata cinta. Tulisan yang digunakan oleh penulis menggunakan warna coklat dan kemerah-merahan berikutan dengan tema cinta menarik hati saya untuk menghabiskan bacaan dengan masa sehari sahaja. Terima kasih dan tahniah kepada Zamri Mohamad kerana berkongsi ilmu cinta yang sangat membantu pembaca untuk meraih cinta yagn sejati. Hidup ini indah dengan hadirnya cinta yang sejati! Bayangkanlah kehidupan tanpa cinta, sudah tentu tiada serinya dunia ini, tiada keamanan dalam kehidupan kerana cinta itu suatu keperluan dan kemestian untuk hidup. Cinta kepada Tuhan. Cinta kepada keluarga. Cinta kepada Negara dan cinta hati bagi pasangan yang jodohnya telah ditetapkan Tuhan.

Petikan Pilihan 1

Hargai perkara-perkara kecil yag dilakukan oleh pasangan. Sikap menghargai pasangan menggambarkan sikap kita yang menghargai tindak tanduk pasangan dalam menggembirakan kita.

Pamerkan dengan kata-kata dan bahasa badan untuk beliau melihat tanda penghargaan kita. Setiap perkara kecil mempunyai nilai dan pengaruh dalam hidup masing-masing. Ia seperti nilai sekeping syiling sepuluh sen. Tanpa sekeping syiling sepuluh, ia tidak melengkapkan nilai wang yang lebih besa waima sepuluh juta sekalipun.

Petikan Pilihan 2

Ada lelaki yang mempunyai masalah rendah diri pada pasangan. Sikap rendah diri membawa kepada rasa cemburu dan ingin bersaing dengan pasangan sendiri. Tindakan yang sesuai bagi kita adalah dengan tidak menggambarkan diri sebagai pesaing tetapi sebagai sebahagian daripadanya.

Kata-kata lelaki yang mempunyai perasaan rendah diri bunyinya seperti mencabar pasangan. Tindakan kita secara berhikmah dan bijaksana akan menyedarkan lelaki pasangan bukanlah pencabar ataupun musuh tetapi pendorong.

Belakang Buku

Cinta mungkin dilihat temeh. Realitinya cinta banyak mengubah sejarah dunia. Kerana cinta yang bersahut sentiasa mendamaikan dan memberi semangat dalam melalui hidup penuh bermakna.

Kepahitan memenjarakan kehidupan, cinta membebaskan,
Kepahitan melumpuhkan kehidupan, cinta memberi kekuatan,
Kepahitan mendukakan kehidupan, cinta memaniskan,
Kepahitan menyakitkan kehidupan, cinta menyembuhkan,
Kepahitan membutakan kehidupan, cinta mencelikkan
.
Harry Emerson Fosdick

Magnet Cinta : Membuatkan sesiapa pun tertarik hati setiap hari setiap waktu

Dipenuhi dengan idea-idea kreatif dan praktikal bagi menyemarakkan kembali tautan cinta dalam perhubungan.

• Fahami rentak bahasa badan yang menggambarkan perasaan pasangan anda.
• Teknik-teknik melihat dunia dari kaca mata si ‘dia’
• Kenali strategi bagi mempromosikan kempen pilihan raya cinta
• Tip-tip mengharungi halangan-halangan dalam percintaam… dan banyal lagi dalam….

Alami sentuhan ajaib magnet cinta yang menyentuh jiwa… Anda pasti terpesona!

---
Nur Amalina

0 comments: