Jul 22, 2011

KK: cabaran 50 buku : (16) Biarkan aku jadi orang Palestin

sumber : ibnhassan


Tajuk : Biarkan Aku Jadi Orang Palestin
Penulis : Selenggaraan JIM Media & Karisma International
Penerbit: JIMedia
Harga:RM 15 (sem. Msia)

Kata KK:

Cerpen-cerpen yang ditulis oleh orang ramai yang ada di antara pengarang tersebut saya kenal namanya. Mereka menulis tentang Palestin, tanah yang tidak pernah mereka jejaki sebelum ini. Walaupun begitu,setiap cerita dari buku ini dikarang bagai mereka pernah mengalami peristiwa tersebut. Bagi saya ini adalah salah satu sumbangan yang boleh mereka lakukan dalam menyedarkan kita tentang Palestin.

Buku ini tidaklah tebal tapi setiap cerpen sangat mengesankan jiwa. Kalau mengikut pendapat saya cerpen yang terawal dan yang terakhir mampu buat saya rasa terharu dan menitiskan air mata. Bahasa yang mereka gunakan bagi sangat dekat dengan hati. Membaca buku ini mengingatkan saya apakah sumbangan yang telah saya lakukan untuk membantu mereka di Palestin.

ingatkah kita disini bermula sejarah isra' mikraj?

--
-khaulah khalid-

0 comments: