Dec 29, 2011

AMAL : Cabaran 50 Buku (39) : Terapi Solat Tahajud Mukjizat Penyembuhan Penyakit


Tajuk Buku : Terapi Solat Tahajud Mukjizat Penyembuhan Penyakit
Penulis : Mohammad Salleh
Terbitan : PTS Millennia Sdn. Bhd
Muka Surat : 234

Ulasan

Solat boleh menyembuhkan penyakit? Percayalah! Solat merupakan mukjizat terhebat yang ditinggalkan oleh Rasulullah s.a.w kepada umatnya. bagi mereka yang mengerjakannya. Kajian membuktikan bahawa solat tahajud bukan sahaja menjadi pemangkin kepada peningkatan keimanan dan kekuatan dalaman manusia bahkan solat tahajud berupaya meningkatkan kesihatan tubuh badan manusia. Selain itu, solat tahajud dapat mencerdaskan ketahanan tubuh badan. Bahkan, sesiapa yang sedang menderita sakit-sakit kronik juga berpeluang untuk sembuh melalui kaedah terapi solat tahajud. Namun begitu, malangnya hari ini, tidak ramai yang tahu kehebatan solat tahajud khususnya sebagai terapi penyembuhan.

Buku ini harus dibaca oleh semua orang terutamanya bakal-bakal doktor kerana buku ini juga dikarang oleh seorang doktor. Doktor lebih memahami kehendak tubuh badan dan cara penyembuhan yang sesuai. Doktor-doktor diluar boleh mencuba kaedah solat tahajud untuk penyembuhan pesakit. Penulis merupakan salah seorang doktor yang mengasas klinik terapi solat tahajud di Indonesia. Di dalam buku ini, beliau memaparkan bukti-bukti dan fakta-fakta benar bagi meningkatkan keyakinan pembaca mengenai mukjizat solat tahajud.


Kulit Belakang Buku

TENTU ANDA INGIN TAHU
• Benarkah solat tahajud dapat menyembuhkan penyakit?
• Apakah bukti, solat tahajud dapat merancang penghasilan hormon tubuh?
• Bagaimana solat tahajud mampu mempengaruhi peningkatan sistem imunisasi?
• Mengapa ramai orang menunaikan solat tahajud namun penyakitnya tidak juga sembuh?
• Apakah teknik terbaik dalam menghasilkan kesan optimum kepada tubuh sewaktu melaksanakan solat tahajud?

Anda mempunyai penyakit yang sukar disembuhkan?

Ingin kembali sihat dan memiliki daya tahan tubuh yang ampuh?

Tercari-cari ubat mujarab dalam menyembuhkan diri daripada penyakit yang dideritai?

Lupakanlah segala ubat-ubatan yang anda tahu. Lakukanlah solat tahajud.

Terapi Solat Tahajud adalah integrasi ilmu kontemporari dan agama. Ia menyingkap penemuan-penemuan moden mengenai kehebatan solat tahajud khususnya dlam meningkatkan kekebalan tubuh terhadap penyakit. Ia mampu membantu anda meningkatkan kualiti ibadah terutamanya solat tahajud. Jadikan solat tahajud anda kunci kesejahteraan hidup di dunia dan akhirat.

“Sejak 14 abad yang lalu,perintah dan keutamaan tahajud diajarkan dari generasi ke generasi. Kekuatan tahajud dalam pembentukan jiwa dirakamkan dalam Quran dan sunnah Muhammad. Kini,selepas 14 ribu tahun,muncul pelbagai kajian mengenai keutamaan tahajud. Buku ini adalah salah satu kajian yang menjelaskan keutamaan tahajud daripada sudut akademik dan perubatan.”

Profesor Dr.Kamaruddin Hidayat –Penulis buku bestseller Psikologi Kematian.

“Buku Terapi Solat Tahajud menjentik perhatian ilmuan kita mengenai kenyataan,sebenarnya Islam itu bersifat holistic. Personaliti Ibnu Sina sebagai doctor,ahli falsafah, emosional dan spiritual”

Dr.Asep Usman Ismail – Pensyarah Bidang Tasawuf, Universiti Islam Negeri, Syarif Hidayatullah, Jakarta.

---
Nur Amalina

0 comments: