Dec 31, 2011

AMAL : Cabaran 50 Buku (45) : Ajaibnya Sedekah


Tajuk Buku : Ajaibnya Sedekah
Penulis : Muhammad Muhyidin
Terbitan : PTS Millennia Sdn. Bhd
Muka Surat : 171

Ulasan

Apa yang ajaibnya sedekah ini ialah semakin banyak kita member semakin banyak rezeki yang datang. Anda tidak percaya? Banyak bukti yang ditunjukkan oleh buku ini akan keajaiban bersedekah. Penulis mengatakan sedekah penarik rezeki. Ajaibnya sedekah ini juga ia boleh menghindarkan bahaya. Muhammad Muhyidin menjelaskan sedekah yang menjadi magnet rezeki adalah sedekah yang terbaik. Beliau juga menjelaskan cara-cara sedekah yang salah.

Selain itu, ajaibnya sedekah ini ialah sedekah dapat menjadi asbab sembuhnya penyakit dan memanjangkan usia. Ingin tahu bagaimanakah sedekah dapat menyembuhkan penyakit dan memanjangkan usia? Bacalah buku ini! Pahala mereka yang bersedekah sangatlah banyak bahkan sedekah dapat membuka pintu syurga. Marilah kita membudayakan amalan bersedekah ini. Bukan sahaja kita dapat pahala tetapi dapat juga membantu mereka yang memerlukan.

Kulit Belakang Buku

TENTU ANDA INGIN TAHU

• Benarkah sedekah mampu membantu individu menjadi lebih kaya?
• Bagaimana bersedekah mampu menjadikan seorang Muslim itu menjadi lebih kaya?
• Apakah cara sedekah yang betul?
• Keajaiban-keajaiban sedekah dan teknik mengenal pasti keajaiban-keajaiban itu?

Sama ada percaya atau tidak, sedekah adalah ibadah yang ajaib.

Ia adalah ibadah yang tidak selari dengan hokum ekonomi moden.

Semakin banyak yang dikeluarkan tanpa kepentingan, semakin bertambah pendapatan dan semakin kaya.

Namun, itulah jutaan keajaiban, mukjizat, misteri dan rahsia keagungan ibadah sedekah yang diberikan oleh Allah kepada Muslim yang sanggup bersedekah. Ajaibnya Sedekah membicarakan mengenai keajaiban dan mukjizat sedekah khususnya dalam meningkatkan kekayaan dan kebahagiaan. Ia juga memberikan penjelasan mengenai hubung kait antara sedekah dan reseki dalam satu rumus matematik sedekah. Ia juga menjelaskan mengenai mukjizat sedekah dalam menghindar penyakit dan memanjangkan usia.

---
Nur Amalina

0 comments: