Dec 31, 2011

AMAL : Cabaran 50 Buku (47) : 77 Tips Melembutkan Hati Lelaki


Tajuk Buku : 77 Tips Melembutkan Hati Lelaki
Penulis : Zamri Mohamad
Terbitan : PTS Millennia Sdn. Bhd
Muka Surat : 256


Ulasan

Sebagai peminat buku-buku motivasi, buku ini antara koleksi terbaru saya. Banyak yang saya pelajari dari buku ini tentang cara-cara melembutkan hati lelaki. Tetapi pada pandangan saya, buku ini bukan sahaj untuk wanita tetapi untuk lelaki dan wanita. buku ini sebenarnya mengajar pasangan lebih memahami naluri pasangannya.

Buku ini, banyak menunjukkan cara sebenar yang perlu dilakukan oleh wanita kepada pasangannya dan begitu juga oleh lelaki terhadap pasanganya. Jika lelaki dan wanita saling memahami dan mengetahui apa yang perlu dilakukan, pasti sesuatu hubungan itu lebih bermakna dan behagia. Buku ini dapat membantu pasangan lebih bergembira apabila berdekatan dan merindui apabila berjauhan.

Buku terbitan PTS Millennia ini membantu wanita untuk mengambil hati pasangan mereka dengan cara mereka. Mereka bolehlah mencuba setiap tips-tips yang disediakan oleh penulis dalam buku ini. begitu juga lelaki, tips-tips ini bukan sahaja untuk wanita tetapi untuk lelaki juga. Penulis bukan sahaja membantu wanita mengambil hati pasangan mereka tetapi penulis juga membantu lelaki mendapat layanan dan wanita yang sangat memahami jiwa mereka apabila wanita mereka membaca buku ini. Para lelaki bolehlah menjadikan buku ini sebagai hadiah kepada wanita mereka jika inginkan wanita mereka lebih memahami jiwa lelakinya.

Buku ini juga dihiasi dengan kata-kata cinta dan kata-kata rindu yang diselitkan oleh penulis bagi menyemarakkan rasa cinta dan rindu dalam hati yang sedang berbunga cinta. Kenapa seringkali hubungan tidak menjadi dan perkahwinan tidak berkekalan? Ini kerana masing-masing tidak memahami antara satu masa laian dan tidak mengetahui cara untuk menyelesaikannya. Buku ini ada jawapannya. Jangan biarkan pertengkaran dan kehambaran hubungan berlarutan.


Petikan Pilihan

Elakkan kata-kata maaf yang berbunyi ugutan seolah-olah pasangan tidak dipercayai lagi sedangkan isu sudah selesai seperti “Saya boleh memaafkan bukan melupakan…”, “Jangan ingat saya lupakan perkara ini abang boleh melakukan lagi…..” dan “Saya boleh terima untuk hari ini, kalau kali kedua…”

Kegagalan cinta-cinta terdahulu jangan dikenang apabila sudah menemui cinta baru. Buang cerita kekasih lama jauh-jauh tanpa perlu memikirkannya lagi.

Minat pasangan mungkin member keuntungan besar kepada pasangannya. Elakkan dari menganggap kegemaran pasangan adalah perkara membuang masa dan tidak memberi manfaat kepada perhubungan.

Siapa menyangka segelas air suam mampu mempertahankan perkahwinan melebihi 30 tahun. Ini perkara hebat bagi wanita mengetahui rahsia di sebalik segelas air yang mampu melembutkan hati lelaki yang dikasihinya. Petua-petua beserta saranan-saranan pakar digabungkan bagi mencapai kehidupan yang diinginkan.


Kulit Belakang Buku

Sekeras-keras batu, keras lagi hati lelaki. Jika ada seorang lelaki dan sebuah tembok batu, lebih mudah meruntuhkan tembok batu itu daripada melembutkan hati lelaki. Sampai begitu sekali. Begitu keraskah hati lelaki? Tiada emosi langsungkah lelaki ini? adakah sampai bila-bila kita sekadar menggigit jari apabila berhadapan dengan kekerasan seorang lelaki?

Siapa sangka ya, lelaki menjadi begitu lembut hanya kerana secawan air kosong. Siapa sangka ya, lelaki begitu terbuka sekali dengan wanita yang melihat daripada pandangannya. Sungguh kita tidak sangka lelaki menjadi lembut kerana hal-hal yang kita sangka remeh sekali.

Hati lelaki seperti besi. Betul kuncinya, terbukalah hati dan nampaklah segala isi. Kuncinya ada di sisni. Di dalam buku ini.

---
Nur Amalina

0 comments: