Dec 31, 2011

A&N : Cabaran 50 Buku : (53) Biarkan Ia Berlalu

Biarkan Ia Berlalu
Sha Ibrahim

ISBN: 9789675067860
Penerbit: Kaki Novel Enterprise Sdn Bhd
Tarikh Terbit: Cetakan Kedua – November 2011
Halaman: 1140
Harga: RM37.00

~ Rasaku… ~

Ini novel yang paling tebal pernah aku ada. Serius. Waktu nak beli mula-mula tu, hati memang berbolak-balik tetapi disebabkan komen yang bagus daripada ahli-ahli GR aku beli juga hehe2

Nadia gadis yang periang namun disebaliknya dia menyimpul dendam yang bukannya sedikit. Pengkhianatan Tan Sri Khalid mengubah kehidupannya. Dia terima tetapi apabila mengetahui dalang sebenar, dia sudah tak mahu berpaling. Suka atau tidak, keluarga Tan Sri Khalid perlu diajar supaya menghormati hak orang lain. Apatah lagi ketika itu Johan bertindak memutuskan hubungan mereka kerana beberapa keping gambar 'panas' hasil pakatan ibu Johan dan Erin.

Lima tahun Nadia berkelana di luar negara. Dia berjaya menubuhkan sebuah Friends Corporation dengan bantuan dua sahabat baiknya; Tiara dan Baby. Setelah mengetahui Johan akan berkahwin, Nadia tekad pulang bersama dendam yang membara. Kembali ke syarikatnya, Nadia merahsiakan identitinya sebagai pemilik sebenar Friends Corporation. Dia bekerja sebagai setiausaha Syafiq, akauntan hebat syarikat mereka.

Nadia dan Syafiq umpama anjing dengan kucing. Masing-masing ego dan keras kepala. Namun pada itu ada satu perasaan halus dalam diri masing-masing tetapi kedua-duanya menafikan. Bagi Nadia, Syafiq telah mempunyai seseorang yang istimewa yang bernama Mia Khaisarah manakala bagi Syafiq, terlalu banyak rahsia dalam diri Nadia yang membuatnya keliru.

Jadi apa kesudahan hubungan Nadia dan Syafiq? Bila pula Nadia akan menonjolkan dirinya sebenar? Apakah dendam Nadia terbalas? Atau apakah Nadia akan membiarkan semuanya berlalu? Mari dapatkan kesemuanya dalam BIB :D

Kisah ini mudah dan straight forward. Tak banyak konflik pun, cuma ada satu iaitu dendam Nadia. Apa yang membuatkannya tebal adalah penerangan penulis tentang sesuatu perkara. Begitu teliti dah ada macam gaya NB. Cuma ada beberapa plot aku kira terlalu meleret. Misalnya di bab-bab awal, aku rasa agak mendatar dan membosankan.

Happy reading (^-<)
---
Airina

0 comments: